Blog Layout

Board Meeting no. (10/2020) on March 22, 2020

March 22, 2020

The Board of Directors held its meeting no. (10) for the year 2020 on Sunday, March 22, 2020 at 6:00 pm at the headquarters of the Riffa Views Company, and issued its decisions according to the items below:



1- Procedures of registering the Association and the By-Laws at RERA


The Board reviewed the end of the official procedures at RERA regarding the issuance of a Certificate of Board Membership, the registration of the Association under No. (OA2020 / 0119), and the registration of the By-Laws of Riffa Views Owners Association on the 15th of March 2020. Also, the Board discussed the recommendations made by the Authority, and the Board confirms its endeavor to do what’s required within the specified period.


2- Opening bank accounts in the name of the Owners Association at Kuwait Finance House - Bahrain


The Board reviewed the procedures that have been taken regarding the opening of bank accounts in the name of the Riffa Views Owners Association at Kuwait Finance House Bahrain, and the Board confirmed following the instructions contained in Article 66 of Resolution (7/2018) issued by RERA. Also, the Board approved opening two accounts, the operating account and the reserve account, provided that the authority to operate all bank accounts of the Association is granted to the members of the Board of Directors together, which are:


  • Dr. Dr. Mazin Mohammed Jumaah - Chairman of the Board of Directors
  • Mr. Abdulhameed Ahmed Juma - Secretary
  • Abdulla Ahmed Kamal - Treasurer


3- Report of the Board member Mr. Akram Hage on the revision of the Master Transfer Agreement


The Board reviewed the report of the Board Member Mr. Akram Hage on reviewing the Master Transfer Agreement, and the quotations of the legal consulting firms regarding reviewing the Agreement were reviewed with the aim of obtaining the legal opinion in the interest of the Association and it was provided by five offices. After discussion, the Board decided to contract with Charles Russel Speechlys' office, and the Board Member Mr. Akram Hage was assigned to prepare the contract papers and documents. Also, the Board decided to define the scope of work of this contract according to the following:


  • Reviewing the Agreement and all its documents and expressing their opinions regarding it and its impact on the Association's interest.
  • Reviewing the remarks received from the homeowners and their impact on the interest of the Association.
  • Reaching an agreed formula that guarantees the Association's interest with the Developer.


The meeting ended at 7:00 pm, and it was decided that the next meeting will be scheduled at a later time.

اجتماع مجلس الإدارة رقم (10) لسنة 2020 المنعقد بتاريخ 22 مارس 2020

عقد مجلس الإدارة اجتماعه رقم (10) لسنة 2020 يوم الأحد الموافق 22 مارس 2020 في الساعة 6:00 مساءً في مقر شركة الرفاع فيوز، وأصدر قراراته بحسب البنود أدناه:


1- إجراءات تسجيل الاتحاد والنظام الرئيسي لدى مؤسسة التنظيم العقاري


اطلع المجلس على انتهاء الإجراءات الرسمية لدى مؤسسة التنظيم العقاري بشأن استصدار شهادة بأسماء أعضاء مجلس الإدارة وتسجيل الاتحاد تحت رقم (OA2020/0119)، وتسجيل النظام الرئيسي لاتحاد مُلاك الرفاع فيوز بتاريخ 15 مارس 2020، كما ناقش المجلس التوصيات التي قدمتها المؤسسة، ويؤكد المجلس على سعيه لاستكمال المطلوب خلال المدة المحددة.


2- فتح الحسابات البنكية باسم اتحاد المُلاك لدى بيت التمويل الكويتي - البحرين


اطلع المجلس على الإجراءات التي تمت بخصوص فتح الحسابات البنكية باسم اتحاد مُلاك الرفاع فيوز لدى بيت التمويل الكويتي البحرين، وأكد المجلس على اتباع التعليمات الواردة في المادة (66) من القرار (7/2018) الصادر من مؤسسة التنظيم العقاري، كما وافق المجلس على فتح حسابين هما حساب التشغيل والحساب الاحتياطي على أن يتم منح صلاحية تشغيل جميع الحسابات البنكية للاتحاد إلى أعضاء مجلس الإدارة مجتمعين، وهم:


  • الدكتور مازن محمد جمعة - رئيس مجلس الإدارة
  • عبدالحميد أحمد جمعة - أمين السر
  • عبدالله أحمد كمال - أمين الخزينة


3- تقرير السيد أكرم الحاج عضو المجلس حول مراجعة اتفاقية النقل الرئيسية


اطلع المجلس على تقرير السيد أكرم الحاج عضو المجلس حول مراجعة اتفاقية النقل الرئيسية، وتم استعراض تسعيرات مكاتب الاستشارات القانونية بشأن مراجعة الاتفاقية بهدف الحصول على الرأي القانوني بما يحقق مصلحة الاتحاد وهي مقدمة من خمس مكاتب، وبعد المناقشة قرر المجلس التعاقد مع مكتب Charles Russel Speechlys، وتم تكليف السيد أكرم الحاج عضو المجلس لإعداد أوراق ومستندات التعاقد. كما قرر المجلس تحديد نطاق العمل المطلوب من هذا التعاقد وفقاً لما يلي:


  • مراجعة الاتفاقية وكافة مستنداتها وإبداء ملاحظاتهم بشأنها ومدى تأثيرها على مصلحة الاتحاد.
  • مراجعة الملاحظات الواردة من الملاك ومدى تأثيرها على مصلحة الاتحاد.
  • التوصل مع المطوّر إلى صيغة متفق عليها تضمن مصلحة الاتحاد.


انتهى الاجتماع في تمام الساعة 7:00 مساءً، وتقرر تحديد موعد الاجتماع المقبل لاحقاً.

Share this story:

Share by: