Blog Layout

Candidacy for membership in the RVOA Board of Directors for the years 2024-2026

January 18, 2024

Election Application

استمارة الترشح لعضوية مجلس الإدارة للعامين 2024-2026
Board Election Application - 2024-2026

Articles of Association

النظام الأساسي لاتحاد مُلاك الرفاع فيوز

Riffa Views Articles of Association

On behalf of the Board of Directors of the Riffa Views Owners Association, and due to the approaching end of the current election term for the Board of Directors, I am pleased to inform you that the elections for the membership of the Board of Directors for the next two years “2024-2026”, will be held during the fifth General Assembly Meeting in April 2024.


Those wishing to run for membership of the Board of Directors must fill out the attached application form and return it by email along with the following required attachments:


  • Copy of the passport.
  • Copy of the CPR.
  • Copy of the Title deed.
  • Personal digital photo.
  • CV including educational qualifications and work experience.


The Deadline for receipt of Applications is 1st February 2024.


Owners are entitled to stand for election to the Board of Directors provided they meet the following criterias:


  • Must be a member of the Owners Association or a representative of a member of the Owners Association
  • Must be resident of Riffa Views.
  • Must be at least twenty-one years old, in case of a natural person
  • Must not be declared as bankrupt or convicted of a crime of dishonor or breach of trust unless rehabilitated
  • Must disclose potential conflicts of interest that may arise if appointed to the board.
  • Must present a record of payment of service charge commitments in respect of Riffa Views; and
  • Must not have received notice of violating any of the community rules currently in place.


Candidate names will be disclosed to all owners prior to the General Assembly meeting. Once elected, Board members will serve for 2 years.


The elected Board Members will assume certain powers and responsibilities once elected, and hence must endeavor to achieve the interests of the owners' association with due diligence. The Association’s Board of Directors shall perform its functions honestly and fairly for the benefit of the Owners Association and carry out due diligence to ensure that the Owners Association fulfills its obligations.


The Board of Directors or any member thereof shall only be liable for the intentional faults or gross negligence causing damage to the Owners Association.

فتح باب الترشح لعضوية مجلس إدارة اتحاد مُلاك الرفاع فيوز للعامين 2024-2026

بالإنابة عن مجلس إدارة اتحاد مُلاك الرفاع فيوز، ونظراً لقرب انتهاء الدورة الانتخابية الحالية لمجلس الإدارة، يسرني إفادتكم علماً إلى أنه سيتم إجراء انتخابات عضوية مجلس الإدارة للعامين المقبلين 2024-2026، وذلك خلال اجتماع الجمعية العمومية الخامسة المقرر عقده في شهر أبريل 2024.


وعلى الراغبين في الترشح لعضوية مجلس الإدارة ملء استمارة الترشح المرفقة وإعادة إرسالها بالبريد الإلكتروني مع تضمينها بالمرفقات المطلوبة وهي:


  • نسخة من جواز السفر.
  • نسخة من بطاقة الهوية.
  • نسخة من وثيقة ملكية الوحدة.
  • صورة شخصية إلكترونية.
  • السيرة الذاتية والمؤهلات الدراسية وخبرات العمل.


آخر موعد لتلقي طلبات الترشح هو تاريخ 1 فبراير 2024.


مع العلم بأنه يحق لأعضاء الاتحاد الترشح لعضوية مجلس الإدارة، شريطة أن تتوفر المعايير التالية:


  • أنْ يكون عضواً في اتحاد الملاك أو ممثلاً عن عضو في اتحاد الملاك.
  • أن يكون مقيماً في الرفاع فيوز.
  • ألا يقل عمره عن إحدى وعشرين سنة ميلادية إذا كان شخصاً طبيعياً.
  • ألا يكون محكوماً عليه بالإفلاس أو في جريمة مخلَّة بالشرف والأمانة ما لم يُرد إليه اعتباره.
  • أن يفصح عن أي تعارض مصالح محتمل فيما لو تم تعيينه.
  • أن يقدم سجل التزامه بمدفوعات رسوم الخدمة السنوية المتعلقة بالرفاع فيوز.
  • ألا يكون قد تلقى إشعاراً بانتهاك القواعد المعمول بها في الرفاع فيوز.


سيتم تعميم أسماء المترشحين لعضوية مجلس الإدارة على جميع المُلاك قبل اجتماع الجمعية العمومية. وسيشغل أعضاء مجلس الإدارة مناصبهم لمدة عامين فور انتخابهم.


أعضاء مجلس الإدارة يتولون بعض الصلاحيات والمسؤوليات بمجرد انتخابهم، وسيكون عليهم بذل الجهد في سبيل رعاية ودعم مصالح اتحاد المُلاك. ويجب على مجلس إدارة الاتحاد العمل على أداء مهامه بأمانة ونزاهة لتحقيق مصلحة اتحاد المُلَّاك وبذل العناية اللازمة لضمان الوفاء بالتزاماته.


ولا يكون مجلس إدارة الاتحاد مسئولاً إلا عن الأخطاء المتعمدة التي نتج عنها ضرر لاتحاد الملاك، أو بسبب الإهمال الجسيم.

Share this story:

Share by: