Blog Layout

Board Meeting no. (17/2021) on November 7, 2021

November 9, 2021

The Board of Directors held its meeting no. (17) for the year 2021 on Sunday, November 7, 2021 at 5:30 pm at the headquarters of the Riffa Views Company, and issued its decisions according to the items below:


1- Approval of the Minutes of Meeting No. (16) of 2021 held on October 10, 2021:


The Board approved the minutes of the previous meeting.


2- Comments Received from Owners:


The Board reviewed a complaint from a resident of Riffa Views regarding harassment at the entrance gate by the security service provider's employees. After discussion, the Board decided to assign the Board Secretary and the Association Manager to follow up on the complaint.


3- Riffa Views Master Plan (MP) and Master Transfer Agreement (MTA):


After discussion, the Board decided to circulate the document to all Board members. The Board Treasurer was assigned to review the document, provide comments, and forward them to the developer. The Association Manager was assigned to reintroduce this item at the next Board meeting.


4- Association Manager's Monthly Report for September 2021:


The Board reviewed the Association Manager's monthly report for September 2021, which was sent to Board members via email on October 31, 2021. After discussion, the Board assigned the Board Treasurer to review the report, provide comments, and share it with the Board members.


5- Request for Proposal (RFP) for Association Manager Services:


The Board Treasurer confirmed the receipt of proposals for the Association Manager tender. After discussion, the Board decided to schedule the proposal opening and review of financial offers for Monday, November 8, 2021, at 10:00 AM, in the presence of Association Board members only.


6- Audited Financial Report for the Year 2020:


The Board reviewed the draft of the Association's audited financial report for the fiscal year ending in 2020. After discussion, the Board decided to assign the Board Treasurer to review the draft and submit his comments.


7- Report of the General Assembly Organization Sub-Committee:


The Board Secretary reviewed the draft letter of invitation to hold the General Assembly, the agenda, and the voting paper. The Association Manager reported that a circular was sent on October 20, 2021, to Association members interested in running for Board of Directors membership for the next two years (2022-2023). The deadline for receiving nomination applications was set for November 11, 2021.


After discussion, the Board decided to send a letter to RERA to announce the proposed date for the third General Assembly meeting of the Association on January 15, 2022. The Board is awaiting a response from RERA regarding the approval of the amendments to the RVOA's Articles of Association, which were sent to RERA on August 2, 2021.


8- Any Other Business:


Under this item, the Board discussed the following topics:


1- Riffa Views Day Out Events:


The Association Manager reviewed a report on the Riffa Views Day Out events. After discussion, the Board decided to approve the budget allocated for the Day Out events for the years 2021 and 2022.


2- National Day Celebration Event at Riffa Views:


The Association Manager reviewed a report on holding the National Day celebration event at Riffa Views. After discussion, the Board decided to approve the budget allocated for the National Day event.


3- Home Gardening Workshop Event:


The Association Manager reviewed a report on organizing a workshop on home gardening in cooperation with the Bahrain Garden Club. After discussion, the Board decided to approve this event and allocate a budget of BD 1,000, with the workshop to be held at the Majlis Hall at the Royal Golf Club as soon as possible.


The meeting concluded at 6:45 PM.

اجتماع مجلس الإدارة رقم (17) لسنة 2021 المنعقد بتاريخ 7 نوفمبر 2021

عقد مجلس الإدارة اجتماعه رقم (17) لسنة 2021 يوم الأحد الموافق 7 نوفمبر 2021 في الساعة 5:30 مساءً في مقر شركة الرفاع فيوز، وأصدر قراراته بحسب البنود أدناه:


1. المصادقة على محضر الاجتماع رقم (16) لسنة 2021 المنعقد بتاريخ 10 أكتوبر 2021:


قرر المجلس المصادقة على محضر الاجتماع السابق.


2. الملاحظات والموضوعات الواردة من المُلاك:


استعرض المجلس الشكوى الواردة من أحد السكان المقيمين في الرفاع فيوز بشأن المضايقات التي يتعرض لها في بوابة الدخول من قبل موظفي مزوّد خدمات الأمن، وبعد المناقشة قرر المجلس تكليف كل من أمين السر ومدير الاتحاد بمتابعة هذه الشكوى.


3. مخطط موقع الرفاع فيوز (MP) واتفاقية النقل الرئيسية (MTA):


اطلع المجلس على المسودة المعدّلة لمستند بعنوان Term Sheet والقاضي بتعديل اتفاقية النقل الرئيسية MTA، وبعد المناقشة قرر المجلس تعميم المستند على أعضاء مجلس الإدارة، وتم تكليف أمين الخزينة بمراجعة المستند وإبداء الملاحظات وإرسالها إلى المطوّر، وتكليف مدير الاتحاد بإعادة طرح هذا البند في الاجتماع المقبل لمجلس الإدارة.


4. التقرير الشهري لأعمال شركة مدير الاتحاد عن شهر سبتمبر 2021:


استعرض المجلس التقرير الشهري لأعمال مدير الاتحاد عن شهر سبتمبر 2021، حيث أفاد مدير الاتحاد بأنه تم إرسال التقرير لأعضاء المجلس عبر إيميل صادر بتاريخ 31 أكتوبر 2021، وبعد المناقشة قرر المجلس تكليف أمين الخزينة بمراجعة التقرير وإبداء الملاحظات وإرسالها إلى أعضاء مجلس الإدارة.


5. طلب عرض مناقصة (RFP) للخدمات المقدمة من قبل شركة مدير الاتحاد:


أشار أمين الخزينة إلى أنه تم الانتهاء من تلقي عروض الشركات لمناقصة خدمات شركة مدير الاتحاد، وبعد المناقشة قرر المجلس تحديد يوم الاثنين الموافق 8 نوفمبر 2021 (الساعة 10:00 صباحاً) موعداً لفتح عروض الشركات وتحديد العروض المالية المقدمة، وذلك بحضور أعضاء مجلس إدارة الاتحاد فقط.


6. التقرير المالي المدقق للعام 2020:


استعرض المجلس مسودة التقرير المالي للاتحاد المدقق للسنة المالية المنتهية في 2020، وبعد المناقشة قرر المجلس تكليف أمين الخزينة بمراجعة المسودة وإرسال ملاحظاته.


7. تقرير اللجنة الفرعية لتنظيم انعقاد الجمعية العمومية:


استعرض أمين السر رئيس اللجنة الفرعية لتنظيم انعقاد الجمعية العمومية مسودة خطاب دعوة عقد الجمعية العمومية وجدول الأعمال وورقة التصويت، كما أفاد مدير الاتحاد بأنه تم إرسال تعميم بتاريخ 20 أكتوبر 2021 لأعضاء الاتحاد الراغبين في الترشح لعضوية مجلس الإدارة للعامين المقبلين 2022-2023، وتحديد موعد نهائي لتلقي طلبات الترشيح لغاية تاريخ 11 نوفمبر 2021.


وبعد المناقشة قرر المجلس إرسال خطاب إلى مؤسسة التنظيم العقاري للإعلان عن الموعد المقترح لعقد اجتماع الجمعية العمومية الثالثة للاتحاد بتاريخ 15 يناير 2022، مع بيان أن مجلس الإدارة لا يزال ينتظر الحصول على رد من المؤسسة حول اعتماد التعديلات الواردة في النظام الرئيسي للاتحاد الذي تم إرساله إلى المؤسسة بتاريخ 2 أغسطس 2021.


8. ما يستجد من أعمال


ناقش المجلس ضمن أعمال هذا البند الموضوعات التالية:


1- فعاليات يوم النزهة في الرفاع فيوز:


استعرض مدير الاتحاد تقرير لإقامة فعاليات يوم النزهة في الرفاع فيوز، وبعد المناقشة قرر المجلس الموافقة على اعتماد الميزانية المرصودة لفعاليات يوم النزهة للعامين 2021 و2022.


2- فعالية الاحتفال بالعيد الوطني في الرفاع فيوز:


استعرض مدير الاتحاد تقرير لإقامة فعالية الاحتفال بالعيد الوطني في الرفاع فيوز، وبعد المناقشة قرر المجلس الموافقة على اعتماد الميزانية المرصودة لفعالية العيد الوطني.


3- فعالية ورشة عمل حول الزراعة المنزلية:


استعرض مدير الاتحاد تقرير لإقامة فعالية ورشة عمل حول الزراعة المنزلية بالتعاون مع نادي البحرين للحدائق، وبعد المناقشة قرر المجلس الموافقة على هذه الفعالية وتخصيص ميزانية وقدرها 1,000 دينار بحريني، على أن تقام الورشة في قاعة المجلس بالنادي الملكي للغولف في أقرب وقت ممكن.


هذا وقد انتهى الاجتماع في تمام الساعة 6:45 مساءً.

Share this story:

Share by: