The Board of Directors held its meeting no. (12) for the year 2021 on Sunday, May 30, 2021 at 4:30 pm at the headquarters of the Riffa Views Company, and issued its decisions according to the items below:
1. The letter received from RERA dated May 27, 2021 regarding the General Assembly of the Association:
The Board reviewed the letter received from RERA, numbered RERA/114/2021 and dated May 27, 2021. The letter pertained to RERA's request to reconvene the General Assembly Meeting of Riffa Views Owners Association. This request was made in light of the report submitted by neutral observers. The Board of Directors expressed its surprise and concern regarding the inaccuracies found in the report. It was noted that these inaccuracies were a result of the neutral observers failing to request necessary information and data from the Board of Directors.
The Board of Directors has affirmed that the procedures and measures followed for both the initial General Assembly meeting on April 17, 2021, and the subsequent meeting on April 24, 2021, were conducted in accordance with the provisions outlined in Article 64 of the Real Estate Regulatory Law and Article 65 of Resolution (1) of 2020 issued by RERA.
Following deliberation, the Board of Directors has decided to draft a letter addressed to RERA. The letter will include a response to the observations stated in the report provided by the neutral observers. Furthermore, the Board will outline all the procedures and measures implemented to conduct the 2021 General Assembly. The letter will also request RERA to reconsider the holding of the General Assembly.
The Board of Directors emphasized the inaccuracies and lack of validity in the report submitted by the neutral observers. Regrettably, the observers did not adhere to the professional principles and norms associated with impartial oversight. They rendered judgments without making efforts to inquire, investigate, or review the data and reports prepared by the Association.
2. Email from the Riffa Views Steering Committee dated May 27, 2021:
The Board decided to postpone this item.
The meeting ended at 6:30pm.
عقد مجلس الإدارة اجتماعه رقم (12) لسنة 2021 يوم الأحد الموافق 30 مايو 2021 في الساعة 4:30 مساءً في مقر شركة الرفاع فيوز، وأصدر قراراته بحسب البنود أدناه:
1. الخطاب الوارد من مؤسسة التنظيم العقاري بتاريخ 27 مايو 2021 بشأن الجمعية العمومية للاتحاد:
استعرض مجلس الإدارة الخطاب الوارد من مؤسسة التنظيم العقاري رقم ر ت م ت ع/114/2021 المؤرخ في 27 مايو 2021 بخصوص طلب المؤسسة إعادة عقد اجتماع الجمعية العمومية لاتحاد مُلاك الرفاع فيوز في ضوء تقرير المراقبين المحايدين، وقد أعرب مجلس الإدارة عن استغرابه لما احتواه التقرير من ملاحظات غير صحيحة ناتجة عن عدم قيام المراقبين المحايدين بطلب المعلومات والبيانات التي يحتاجونها من قبل مجلس الإدارة.
كما أكد مجلس الإدارة على أن الإجراءات والتدابير التي انتهجها في عقد اجتماع الجمعية العمومية سواء الاجتماع الأول بتاريخ 17 أبريل 2021 أو الاجتماع الثاني بتاريخ 24 أبريل 2021، هي إجراءات صحيحة تتوافق مع أحكام كل من المادة 64 من قانون التنظيم العقاري وكذلك المادة 65 من القرار (1) لسنة 2020 الصادر من مؤسسة التنظيم العقار.
وبعد المناقشة قرر مجلس الإدارة إعداد خطاب يرسل إلى مؤسسة التنظيم العقاري يتضمن الرد على ما ورد في تقرير المراقبين المحايدين من ملاحظات، وبيان كافة الإجراءات والتدابير التي تم انتهاجها لعقد الجمعية العمومية للاتحاد للعام 2021، على أن يتضمن الخطاب طلب مجلس الإدارة من المؤسسة إعادة النظر في عقد الجمعية العمومية.
وأكد مجلس الإدارة على عدم دقة وصحة التقرير المقدم من المراقبين المحايدين والذي وللأسف الشديد لم يراعِ الأصول والأعراف المتبعة في الرقابة المحايدة بمهنية وحرفية وانتهى إلى إصدار الأحكام دون تكبد عناء السؤال والاستفسار والاطلاع على البيانات والتقارير المعدة من قبل الاتحاد.
2. الإيميل الوارد من اللجنة التوجيهية لمشروع الرفاع فيوز بتاريخ 27 مايو 2021:
قرر المجلس تأجيل النظر في هذا البند.
هذا وقد انتهى الاجتماع في تمام الساعة 6:30 مساءً.
Copyright © 2024 | Riffa Views Owners Association | Certified by RERA, Certificate No. OA2020/0119