The Board of Directors held its meeting no. (14) for the year 2020 on Sunday, June 21, 2020 at 5:30 pm at the headquarters of the Riffa Views Company, and issued its decisions according to the items below:
1- Presentation of a number of homeowners on a new proposal to calculate the service charge for additional built-up construction
The Board listened to a presentation done by a number of homeowners on proposals for calculating Annual Subscriptions (Service Charge) for additional built-up construction in the units of Riffa Views. Also, the Board listened to a presentation from the Association Manager on the mechanism currently used in calculating service charge for additional built-up construction. After discussion, the Board decided to assign the Board Member Mr. Akram Hage in coordination with the Association Manager to prepare a report that shall be presented to the Board on the legal viewpoint in calculating service charge for additional built-up construction, by referring to each of the regulations governing the work of the Association and the legal legislation and decisions issued by RERA, and presenting the report at a future meeting of the Board of Directors to take the necessary measures.
2- Technical and financial report on the tender for maintenance of landscaping and agricultural areas
The Board approved the award of the tender for the maintenance of landscaping and agricultural areas in Riffa Views to Kingdom Landscapes for a period of two years.
Also, the Board approved the formation of a sub-committee headed by the Board Member Mrs. Reem Akbari and several homeowners in Riffa Views to present proposals and mechanisms for the development of landscaping and agricultural areas.
3- Further work
The Board was informed of updates on the website of the Riffa Views Owners Association, and listened to a presentation by the Treasurer on the most prominent contents of the website, and after discussion and submission of observations and proposals from the Board members, the Association Manager was assigned to follow up on the implementation of such observations and proposals with the company supervising the website.
The meeting ended at 7:00 pm, and it was decided that the next meeting will be scheduled at a later time.
عقد مجلس الإدارة اجتماعه رقم (14) لسنة 2020 يوم الأحد الموافق 21 يونيو 2020 في الساعة 5:30 مساءً في مقر شركة الرفاع فيوز، وأصدر قراراته بحسب البنود أدناه:
1- عرض عدد من الملاك بشأن مقترح جديد لاحتساب رسوم الخدمة على البناء الإضافي
استمع المجلس إلى عرض قدمه عدد من الملاك تناول مقترحات لاحتساب الاشتراكات السنوية (رسوم الخدمة) عن البناء الإضافي في الوحدات بالرفاع فيوز، كما استمع المجلس إلى عرض من مدير الاتحاد تناول الآلية المتبعة حالياً في احتساب رسوم الخدمة عن البناء الإضافي، وبعد المناقشة قرر المجلس تكليف السيد أكرم الحاج عضو المجلس بالتنسيق مع مدير الاتحاد بإعداد تقرير يعرض على المجلس يتناول وجهة النظر القانونية في احتساب رسوم الخدمة عن البناء الإضافي وذلك بالرجوع إلى كل من اللوائح المنظمة لعمل الاتحاد والتشـريعات القانونية والقرارات الصادرة من مؤسسة التنظيم العقاري، وعرض التقرير في اجتماع مقبل لمجلس الإدارة لاتخاذ ما يلزم بشأنه.
2- التقرير الفني والمالي لمناقصة صيانة المساحات الزراعية
وافق المجلس على ترسية مناقصة صيانة المساحات الزراعية في الرفاع فيوز على شركة Kingdom Landscapes لمدة عامين.
كما وافق المجلس على تشكيل لجنة فرعية برئاسة السيدة ريم أكبري عضو المجلس وعدد من المُلاك في الرفاع فيوز تهدف إلى تقديم المقترحات والآليات لتطوير المساحات الزراعية.
3- ما يستجد من أعمال
اطلع المجلس على مستجدات تدشين الموقع الإلكتروني لاتحاد ملاك الرفاع فيوز، واستمع إلى عرض من أمين الخزينة تناول أبرز محتويات الموقع الإلكتروني، وبعد المناقشة وتقديم الملاحظات والمقترحات من أعضاء المجلس، تم تكليف مدير الاتحاد بمتابعة تنفيذ هذه الملاحظات والمقترحات مع الشركة المشرفة على الموقع الإلكتروني.
انتهى الاجتماع في تمام الساعة 7:00 مساءً، وتقرر تحديد موعد الاجتماع المقبل لاحقاً.
Copyright © 2024 | Riffa Views Owners Association | Certified by RERA, Certificate No. OA2020/0119