The Board of Directors held its meeting no. (11) for the year 2020 on Sunday, April 26, 2020 at 9:00 pm at the headquarters of the Riffa Views Company, and issued its decisions according to the items below:
1- Annual Subscriptions (Service Charge) for the units owned by RE Properties SPC, which are 164 units
The Board heard an explanation from the representative of the Steering Committee of the Developer Company which supervises the completion of the project to build the remaining units in Riffa Views, regarding the payment of Annual Subscriptions (Service Charge) for the 164 units owned by RE Properties SPC.
Also, the Board reviewed a proposal submitted by the Steering Committee to pay 50% of the service charge on the unfinished units and 100% of the service charge on the finished units, and after discussion the Board decided to discuss this proposal in future meetings and to include what the Board of Directors conclude on the agenda of the General Assembly to vote on it.
2- Report of the Association Manager on following up the developments during the last period
The Board took note of the following developments:
3- Reviewing the Master Transfer Agreement
The Board followed up on the Developer’s response to the remarks in the report of the Board Member Mr. Akram Hage on the Master Transfer Agreement. Also, the Board reviewed the email received from Charles Russel Speechly’s, dated 31 March 2020, which included the calculation of the agreement review expenses. After discussion the Board contacted the CRS office and informed them of the Board’s approval to contract with them, and the Board decided to send the Developer’s response to CRS.
4- Decisions and subjects follow-up table
The Board reviewed the decisions and issues included in the follow-up table and stressed the need for Board members and the Association Manager to periodically review these subjects in order to finalize them.
The meeting ended at 10:40 pm, and it was decided that the next meeting will be scheduled at a later time.
عقد مجلس الإدارة اجتماعه رقم (11) لسنة 2020 يوم الأحد الموافق 26 أبريل 2020 في الساعة 9:00 مساءً في مقر شركة الرفاع فيوز، وأصدر قراراته بحسب البنود أدناه:
1- رسوم الخدمة عن الوحدات المملوكة إلى شركة RE Properties SPC وعددها 164 وحدة
استمع المجلس إلى شرح من ممثل اللجنة التوجيهية التابعة لشركة المطوّر المشرفة على استكمال مشـروع بناء الوحدات المتبقية في الرفاع فيوز بخصوص دفع الاشتراكات السنوية (رسوم الخدمة) عن الوحدات المملوكة إلى شركة RE Properties SPC وعددها 164 وحدة.
كما اطلع المجلس على مقترح مقدم من اللجنة التوجيهية يقضي بدفع نسبة 50% من الرسوم على الوحدات غير المنتهية ونسبة 100% من الرسوم على الوحدات المنتهية، وبعد المناقشة قرر المجلس بحث هذا المقترح في اجتماعات مقبلة وإدراج ما يتوصل إليه مجلس الإدارة على جدول أعمال الجمعية العمومية للتصويت عليه.
2- تقرير مدير الاتحاد حول متابعة المستجدات خلال الفترة الماضية
أخذ المجلس علماً بالمستجدات التالية:
3- مراجعة اتفاقية النقل الرئيسية
تابع المجلس رد المطوّر على الملاحظات الواردة في تقرير السيد أكرم الحاج عضو المجلس بخصوص اتفاقية النقل الرئيسية، كما اطلع المجلس على الإيميل الوارد من شركة Charles Russel Speechlys بتاريخ 31 مارس 2020 والمتضمن طريقة احتساب نفقات مراجعة الاتفاقية، وبعد المناقشة قرر المجلس تكليف السيد أكرم الحاج عضو المجلس بالتواصل مع مكتب CRS وموافاتهم بموافقة المجلس على التعاقد معهم، كما قرر المجلس إرسال رد المطوّر إلى CRS
4- جدول متابعة القرارات والموضوعات
اطلع المجلس على القرارات والموضوعات المتضمنة في جدول المتابعة، وأكد على ضرورة قيام أعضاء المجلس ومدير الاتحاد بالمراجعة الدورية لهذه الموضوعات من أجل الانتهاء منها.
انتهى الاجتماع في تمام الساعة 10:40 مساءً، وتقرر تحديد موعد الاجتماع المقبل لاحقاً.
Copyright © 2024 | Riffa Views Owners Association | Certified by RERA, Certificate No. OA2020/0119